Нормативно-правова база
2022
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році
ПРО ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ПІДТРИМКИ у дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах.
2021
Постанова КМУ від 15.09.2021 №957 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти"
ЛИСТ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІД 30 СЕРПНЯ 2021 Р.№ 1/9-436 "ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У 2021/2022 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ"
Постанова КМУ від 28.07.2021 №769 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530"
Постанова КМУ від 21.07.2021 №765 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами"
2020
Постанова КМУ від 20 жовтня 2020 р. № 983 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 і від 12 липня 2017 р. № 545"
Постанова КМУ від 26 лютого 2020 р. № 152 "Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2020 році"
Наказ МОН від 16.10.2020 №№ 1281 "ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО НАКАЗУ МОН УКРАЇНИ ВІД 23 КВІТНЯ 2018 РОКУ №414 (ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ В МІНІСТЕРСТВІ ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ №1853/25391-26-20/10.1.1 ВІД 26.11.2020 РОКУ"
Наказ МОН від 03.07.2020 №890 "Про затверження Типових штатних нормативів навчально-реабілітаційних центрів"
лист МОН України від 31 серпня 2020 року № 1/9-495 "Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році
Лист МОН від 25.06.2020№ 1/9-348 «Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти»
Лист МОН Українивід 30.07.2020 № 1/9-411 "Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освітиу 2020/2021 навчальному році»
ЛИСТ МОН УКРАЇНИ ВІД 16 ЧЕРВНЯ 2020 Р. № 1/9-328 "ЩОДО МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ З ОРГАНІЗАЦІЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО КОНСИЛІУМУ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ПОВТОРНОЇ КОМПЛЕКСНОЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОЦІНКИ РОЗВИТКУ ДИТИНИ"
2019
Постанова КМУ від 21.08.2019 р.№800 "Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників"
Постанова КМУ від 21.08.2019 р.№779 "Про організацію інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти"
Постанова КМУ від 21.08.2019 р. № 773 (№ 585 від 23 квітня 2003 р.) "Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами"
Постанова КМУ від 10.07.2019 р. №636 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти"
Постанова КМУ від 10.07. 2019 р. №635 "Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти"
Постанова КМУ від 10.04.2019 р. №530 "Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти"
Постанова КМУ від 06.03.2019 р. № 221 "Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр"
Постанова КМУ від 27.02.2019 р. №129 "Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році"
НАКАЗ МОН УКРАЇНИ 21.06.2019 № 873 " Про внесення змін до наказу Міністерства освіти інауки України від 23 квітня 2018 року № 414"
Наказ МОН України від 10.07.2019 року №955 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8» (Положення про індивідуальну форму навчання)
Наказ МОН України від 23.04.2019 №536 "Про затвердження Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти"
Наказ МОН України від01.04.2019 р. №423 "Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти"
Наказ МОНУкраїни ВІД 27.02.2019 р.№27 "Про приймання системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів"
Лист МОН України від 20.08.2019 № 1/9-525 "Щодо організації форм здобуття загальної середньої освіти. "
Лист МОН України від 05.08.2019 № 1/9-498 "Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти у 2019/2020"
.лист МОН України від 18.07.2019 № 1/9-462 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019/2020 навчальний рік"
Лист МОН України від 02.07.2019 № 1/9-419 «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році»
Лист МОН України від 26.06.2019 № 1/9-409 "Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020".
Лист МОН України від 10.06.2019 № 1/9-365 "Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році"
ЛИСТ МОН УКРАЇНИ від 06.02.2019 р. № 1/11-1143 "ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ТАРИФНОГО РОЗРЯДУ АСИСТЕНТУ ВЧИТЕЛЯ"
2018
Документ 2541-VIII, чинний, поточна редакція-Прийняття від 06.09.2018 "Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг"
ПостановаКМУ від 14.02.18 №72 та наказ МОН від 01.02.18 №90 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06грудня 2010 року № 1205"
Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 88 "Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018 році"
Постанова Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2018 р. №72 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. № 1096 "Про встановлення розміру доплати за окремі види педагогічної діяльності"
Постанова Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 617 "Положення про ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти"
Постанова Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 615"Про затвердження Порядку використання у 2018 році коштів, передбачених у державному бюджеті на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами"
НАКАЗ МОН УКРАЇНИ ВІД 03 ЖОВТНЯ 2018 Р. № 1051 "Про ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПРИМІРНИХ ПОЛОЖЕНЬ ПРО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ НА ПОСАДУ ДИРЕКТОРА ТА ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ"НАКАЗ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІД 06 ВЕРЕСНЯ 2018 Р. № 977 "ДЕЯКІ ПИТАННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ"Наказ МОН України №917 від 16.08.2018 "Про внесення змін у додатки до наказу МОН України від 26.07.2018 №814"
Наказ МОН України №813 від 26.07.2018 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
Наказ МОН України №814 від 26.07.2018 "Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами"
Наказ МОН України №815 від 26.07.2018 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 №627"Наказ МОН України від 26.07.2018 № 816 "Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями"
Наказ МОН України від 25.06.2018 №693 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
Наказ МОН України від 25.06.2018 №677 "ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПОРЯДКУ СТВОРЕННЯ ГРУП ПОДОВЖЕНОГО ДНЯ У ДЕРЖАВНИХ І КОМУНАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ" (ЗАРЕЄСТРОВАНО В МІНІСТЕРСТВІ ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ 24 ЛИПНЯ 2018 Р. № 865/32317)
Наказ МОН України від 21 червня 2018 Р.№ 668 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"Наказ МОН України від 12 червня 2018 Р. № 627 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти іі ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
Наказ МОН України від 08 червня 2018 Р. № 609 "Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти"
Наказ МОН України від 03 травня 2018 Р. № 447 "Про затвердження примірного переліку обладнання для оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсного центру"
Наказ МОН України від 23.04.2018 N 414 "Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти"
Наказом МОН від 16 квітня 2018 року № 367"Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти"
Наказ МОН України від 01.02.2018 № 90 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205"
ЛИСТ МОН№1/9-691 ВІД 13 ЛИСТОПАДА 2018 "ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУП В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ"
Лист МОН України № 1/11 - 9110 від 27.08.2018 "Про Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у спеціальних закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами у 2018/2019 навчальному році"
Лист МОН України №1/9-485 від 06.08.2018 "Організаційно-методичні засади освітнього процесу у спеціальних закладах освіти в 2018/2019 навчальному році"
Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 05.02.2018 № 2.5-281 "Про надання роз'яснення стосовно тривалості уроків в інклюзивних класах, функціональних обов'язків асистента вчителя"
2017
Закон України "Про освіту" Верховна Рада України; Закон від 05.09.2017 № 2145-VIII
Постанова Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 р. № 863 "Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потреба"
Постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. №588 «Про внесення змін до Порядку організаціїінклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
Посанова Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545 "Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр"
Постанова Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 94 "Про внесення змін до Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам"
Постанова Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88 "Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами"
Лист Міністерства освіти і науки України від 19.09.2017 №1/ 11-9320 "Про організація корекційно-розвиткової роботи з дітьми із порушеннями слуху, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах"Листом МОН України від 03.07.2017 № 1/9-332 "Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018навчальному році";
Листом МОН України від 12.07.2017 №1/9-385 «Про навчальні плани та організаціюнавчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребамизагальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році»;
Листом МОН України від 21.07.2017 № 1081 «Прозатвердження Типового навчального плану для дітейз інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)
Лист МОН України від 10.01.2017 № 1/9-2 «Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами»
Лист МОН України від 06.02.2017 № 1/9-63 «Щодо навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами»
2016
- Наказ МОН України від 29.04.2016 № 476 «Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для дітей з особливими освітніми потребами».
Наказ МОН № 8 від 12.01.16 року "Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах"
- Лист МОН України від 30.08.2016 № 2/1-14-1659-16 "Щодо організації навчального процесу для учнів з особливими освітніми потребами з урахуванням змін"
- Лист МОН України від 12.07.2016 № 1/9-364 «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році»
- Лист МОН України від 29.06.2016 № 1/9-332 "Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2016/2017 навчальному році"
- Лист МОН України від 09.06.2016 № 1/9-293 «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів».
- Постанова Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 р. № 526 «Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298»
2015
- Лист МОН України «Про порядок укомплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах» затверджено спільним наказом МОН та МОЗ України від 06.02.2015 №104/52 та №224/26669
- Лист МОН України «Про організаціюнавчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребамизагальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році» від 05.06.2015 № 1/9-280
- Наказ МОН України «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку» від 22.04.2014 № 504
- Наказ МОН України «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх закладів ІІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку» від 12.02.2015 № 134
- НаказМОН України «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки від 22.04.2014 № 504» 11.06.2014 р. № 701
- Лист МОН України «До листів Міністерстваосвіти і науки України від 25.06.2014 № 1/9-335 та від 13.08.2014 № 1/9-413» від 28.08.2014_№ 1/9-430
- Постанова Кабінету міністрів України «Провнесення змін до пункту 9 додатка до постанови Кабінету Міністрів України» від1 березня 2014 р. N 65 від 26 червня 2015 р. N 434
- Наказ МОН України «Про перелік навчальної літератури, рекомендованоїМіністерством освіти і науки України для використання у спеціальнихзагальноосвітніх навчальних закладах (за нозологіями) у 2015/2016 навчальному році» від _18.08.2015_№ 1/9-397
- Лист МОН України «Про перелікнавчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах (занозологіями) у 2015/2016 навчальномуроці» від 18.08.2015 № 1/9-397 (перелік)
- Наказ МОН України «Про внесення змін до Типовихнавчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів» від 07.08.2015 № 855
- Наказ МОН України «Про внесення змін до наказу Міністерстваосвіти і науки України від 26.08.2008 №778» від 26.08.2015 № 416
- Лист-роз'яснення МОНУкраїни «Про використання навчальних програм у спеціальних загальноосвітніхнавчальних закладах ІІ ступеня в 2015/2016навчальному році» від 07.09.2015 №2.1/10 - 39
- Закон України "Про Державний бюджет України на 2015 рік", стаття 27 визначає збільшення у 2,5 рази фінансування учнів з особливими потребами, які навчаються у класах з інклюзивним навчанням та у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, відповідно до фінансування усіх учнів загальноосвітніх шкіл
2014
- Лист МОН України від 28.08.2014 № 1/9-430 "До листів Міністерства освіти і науки України від 25.06.2014 № 1/9-335 та від 13.08.2014 № 1/9-413"
- Закон України "Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 30, ст.1011"
- Лист МОН від 25.06.2014 № 1/9-335 "Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014/2015 навчальний рік"
- Лист МОН від 13.08.2014 № 1/9-413 "Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку "
- Лист МОН від 13.08.2014 № 1/9-414 "Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів"
- Лист МОН від 27.06.2014 № 1/9-341 "Щодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році"
- Лист МОН від 07.08.2014 № 1/9-399 "Про перелік навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у дошкільних навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році"
- Наказ МОН №706 від 11,06,2014 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки від 22.04.2014 № 504"
- Наказ МОН №750 від 24,06,2014 "Про надання навчальній літературі грифів Міністерства освіти і науки України"
- Наказ МОН №80 28,01,2014 "Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа)"
- Наказ МОН №133 від 11,02,2014 "Про внесення змін до додатку 5 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2014 № 80"
- Наказ МОН №504 від 22,04,2014 "Про затвердження Типових навчальних спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розимового розвитку"
- Наказ МОН №828 від 15,07,2014 "Про внесення змін у додатки 1-13 до наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2014 № 80"
- Постанова КМУ від 21 серпня 2013 р. № 607 "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами"
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2014/2015 навчальному році
2013
- Постанова КМУ від 21.08.2013 №607 "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами"
- Лист МОН України від 08.08.2013 № 1/9-539 «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами»
- Наказ МОН України 23.07.2013 №1034 "Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року"
- Наказ МОН України від 14.06.2013 № 768 "Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів"
- Наказ МОН України від 04.06.2013 № 680 "Про організацію діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій"
- Лист МОН України від 15.04.2013 № 2/2-14-922 "Щодо організації курсів підвищення кваліфікації керівних, педагогічних та науково-педагогічних працівників"
- Лист МОНмолодьспорту України від 02.01.2013 №1/9-1 "Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання"
2012
- Лист МОНмолодьспорту України від 28.09.2012 № 1/9-694 "Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням"
- Лист МОНмолодьспорту України від 26.09.2012 № 1/9-683 "Щодо розподілу робочого часу у практичних психологів та соціальних педагогів"
- Лист МОНмолодьспорту України від 25.09.2012 № 1/9-675 "Щодо посадових обов'язків асистента вчителя"
- Наказ МОНмолодьспорту України від 16.08.2012 №920 "Про затвердження Положення про навчально-реабілітаційний центр"
- Лист МОНмолодьспорту України від 13.08.12 № 1/9-568 "Про чинні програми та посібники для дошкільних навчальних закладів"
- Постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.2012 № 706 "Про затвердження Державної цільової програми "Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів" на період до 2020 року"
- Лист МОНмолодьспорт України від 27.07.12 № 1/9-532 "Про посилення профілактичної роботи в інтернатних закладах"
- Лист МОНмолодьспорт України від 26.07.2012 №1/9-529 "Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання"
- Постанова КМУ від 18.07.2012№ 635 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963"
- Лист МОН, молоді та спорту України від 18.05.2012 №1/9-384 "Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"
- Лист МОН, молоді та спорту України від 02.04.2012 №1/9-245 "Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах"
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОНмолодіспорту України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2012/2013 навчальному році
2011
- Наказ ГУОН від 06.12.2011 № 395 "Про забезпечення рівного доступудо якісної освіти учням з особливими освітніми потребами у системі освіти Київської області"
- Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 N872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
- Лист МОН, молоді та спорту України від 09.08.2011 №1/9-603 «Особливості організації навчально-реабілітаційного процесу у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012 навчальному році»
- Наказ МОН, молоді та спорту України від 08.07. 2011 №765 «Про затвердження заходів щодо удосконалення діяльності інтернатних закладів на період до 2012 року»
- Лист МОН, молоді та спорту України від 20.06.11 №1/9-483 "Про переліки навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України"
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для використання в спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/12 навчальному році
- Наказ МОН, молоді та спорту від 23.06.2011 №623/61 "Про внесення змін до Положення про центральну та республіканську (Автономна республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації "
- Лист МОН України від 28.01.2011 №1/9-48 «Про мобільний соціально-психологічний пункт освітнього округу»
2010
- Наказ МОН України від 09.12.2010 №1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах»
- Наказ ГУОН від 02.06.2010 №182 «Про стан навчання дітей з особливими освітніми потребами у системі освіти Київської області»
- Наказ МОН від 01.10.2010. №912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»
- Наказ ГУОН від 08.11.2010 №334 «Про вивчення стану функціонування психологічної служби системи освіти Київської області»
2009
- Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 N1482-р "Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року""Конвенція про права інвалідів" (ратифіковано Законом № 1767-VI від 16.12.2009)
- Наказ МОН України від 11.09.2009 N855 "Про затвердження Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009 - 2012 роки"
- Лист Українського НМЦ ППіСР від 14.01.2009 р. №3 «Щодо затвердження Типових штатних нормативів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку»
2008
Наказ МОН України від 26.08.2008 № 778 «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (ІІ ступінь) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку»
МОН УКРАЇНИ; Наказ від 05.12.2008 N1105 "Про затвердження Типових штатних нормативів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та або)розумового розвитку
МОН України; Наказ від 15.09.2008 N 852 "Про затвердження Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку"